6. 1. 2014

Obalový design, který prodává

Jak se z vysmívané značky potravin stane jedna z nejúspěšnějších ukazuje další oceněný projekt v soutěži Design Effectiveness Awards. Redesign grafiky obalů základní řady potravin a dalších výrobků firmy Morrisons, firmy s čtvrtým největším podílem na britském trhu, získal stříbrnou medaili v kategorii Packaging.

Hlavním účelem redesignu obalů bylo zvýšit prodej a hlavně změnit negativní postoj zákazníků k této řadě levných produktů (podobné produktové řady známe i z Čech – např. Billa Clever, Albert Quality apod.). Původní obaly byly zářivě žluté s velkým nápisem VALUE. Průzkum ukázal, že tento design kazí celkový dojem z výrobků. Utilitární chladný design připadal konzumentům nepřitažlivý až ošklivý. Zákazníci se styděli za zářivě žlutý obsah svého nákupního košíku, který jakoby celému světu říkal, jak je jeho majitel spořivý.

Pod taktovkou designerského studia Coley Porter Bell vznikl nejen nový název M Savers (z původního Morrisons VALUE), ale i nový a přívětivý design obalů pro více jak 650 druhů zboží. Jednoduché barevné siluety výrobků a ručně psané nápisy na bílém pozadí nikoho nenechají na pochybách, jaký obsah obaly ukrývají. M Savers jsou dostupné a kvalitní - člověk nenakupuje levně, nýbrž chytře!

Od ledna 2012, kdy se redesignovaná řada levných potravin M Savers objevila na trhu, zaznamenala meziroční nárůst prodeje o 49,7% (několikanásobně předčil růst levných řad ostatních značek). Podíl prodaného zboží pod vlastní značkou Morrisons (ať již M Savers nebo jiné) vzrostl o z původních 6% na 9%, tedy o necelých 50%. Morrisons se stala nejrychleji rostoucí značkou potravin v Británii.

Většina nových prodejů byla uskutečněna zákazníky, kteří přešli od ekvivalentních řad jiných značek (51,8%), méně zákazníků (11%) pak vzala jiným řadám své mateřské společnosti Morrisons.

Zajímavé je, že prodeje M Savers stoupaly hned od zahájení prodeje, přestože reklamní kampaň byla spuštěna až o měsíc později. To dokazuje, že tento nárůst byl způsoben čistě změnou image zboží.


Články z našeho blogu

13. 3. 2015

Nová případová studie Teta

Mezi zajímavé české firmy, jejichž příběhy sleduje projekt Designem k prosperitě, nově přibyl prodejce drogerie Teta. Majitel...
+Další články