26. 3. 2015
10. 10. 2013
Projekt Designem k prosperitě, který podporuje české firmy, aby využívaly design jako nástroj inovací a pozitivní ekonomické změny, spojil síly s agenturou CzechTrade. CzechTrade je příspěvková organizace Ministerstva průmyslu a obchodu. Jejím cílem je zvýšit konkurenceschopnost českých firem a pomoci jim prosadit se v zahraničí. Agentura českým exportérům už 16 let poskytuje servis, který zahrnuje poradenství, vzdělávání a informační služby. Slouží jí k tomu celosvětová síť zahraničních zastoupení, kde jsou firmám k dispozici odborníci na danou lokalitu. Zahraniční kanceláře CzechTrade byly v roce 2012 sloučeny se zahraničním zastoupením agentury CzechInvest a rozšířily tak spektrum svých služeb.
Spolupráce s projektem Designem k prosperitě však není první zkušeností agentury CzechTrade s designem. V roce 2008 spustila organizace projekt Design pro export, který měl podpořit spolupráci průmyslových designérů a českých výrobců. Výsledkem mělo být zlepšení konkurenceschopnosti firem a jejich výrobků na zahraničních trzích. V rámci tohoto projektu CzechTrade nabízí individuální poradenství a analýzu stavu designu ve firmě. Agentura také firmám poskytuje aktuální Adresář designérů.
Vzájemná spolupráce vládní agentury CzechTrade a projektu Designem k prosperitě by měla vyústit ve vznik nových případových studií. Budou v nich vystupovat firmy, které díky spolupráci s CzechTrade inovovaly design svých výrobků nebo služeb a díky tomu dosáhly pozitivních výsledků na zahraničních trzích. Těšíme se, že brzy přineseme nové příspěvky týkající se tohoto tématu!
26. 3. 2015
16. 3. 2015
16. 3. 2015
16. 3. 2015
13. 3. 2015
2. 7. 2014