16. 1. 2014

V Katowicích byly vyhlášeny výsledky Evropské ceny za design management

V polovině prosince 2013 se polské Katowice staly hlavním evropským městem designu. Ve čtvrtek 12.12. se v tomto městě udílely ceny Design Management Europe Award následované dvoudenní mezinárodní konferencí na téma „Design… at your service! How to get started?“. Soutěž překročila hranice kontinentu a přilákala účastníky ze 14 zemí světa, mimo jiné také podniky z USA, Brazílie nebo Austrálie.

Ačkoli byly tradičně oceněny i malé a střední firmy, nejvíce přihlášených i vítězů letos hostila kategorie velkých podniků. V této sekci si hlavní cenu odnesli hned tři známí výrobci: španělský obuvnický podnik Camper, výrobce léků a kosmetiky GlaxoSmithKline z Velké Británie a nadnárodní koncern se sídlem v USA Procter and Gamble.

Firmy Camper i Procter and Gamble ve svých soutěžních materiálech zdůrazňovaly více než stoletou tradici výroby a kontinuální vývoj řízení designu. Zatímco Procter and Gamble vzhledem k šíři výrobkového portfolia potřebuje design k definování jednotlivých značek, nezaměnitelný design obuvi Camper pomáhá udržet a posílit pozici firmy ve vysoce konkurenčním prostředí. Společnost GlaxoSmithKline naopak ilustrovala svoji krátkou, ale účinnou cestu ke kvalitnímu vedení designu, která začala v roce 2011 a díky komplexnímu programu a investicím se firmě podařilo během tří let vybudovat procesy vedoucí k dobře řízenému designu. Design management jako jedno z prioritních odvětví si v rámci firmy v roce 2013 dokonce vysloužil 25% všech investic určených inovacím.

Protipólem oceněných velkých mezinárodních výrobců se v letošním ročníku stala vítězka v kategorii mikro-firem, britská šperkařka Karen Dell'Armi. Její příspěvek poukázal na zajímavý fakt, že design management nemá důležitou roli jen u rozsáhlých firem využívajících služeb design manažerů, ale že se jedná o komplexní obchodní filozofii, ze které mohou těžit také živnostníci, kteří si veškerý chod svého podnikání obstarávají sami. Dell'Armi předvedla, že v průběhu šesti let se jí dařilo plynule posilovat hodnotu své značky šperků díky jasně definované strategii, průběžnému plnění krátkodobých i dlouhodobých cílů a pomocí investování části výdělku zpět do rozvoje podnikání.

Mezinárodní porota složená z britské design konzultantky Sally Brazier, francouzské profesorky Brigitte Borja de Mozotta z Paris College of Art a holandského designéra a design manažera Pietera Aartse rozdala celkem 7 hlavních cen a 11 čestných uznání. Odměnili mimo jiné také vedení francouzského města Saint-Etienne za výborné využívání designu jako nástroje pro zlepšení životního prostředí, kulturní i ekonomické situace svých obyvatel. Jednu z cen si odnesl také španělský  výrobce architektonického skla Cricursa a vývojáři informačních technologií Motion 10 z Nizozemí.


Články z našeho blogu

13. 3. 2015

Nová případová studie Teta

Mezi zajímavé české firmy, jejichž příběhy sleduje projekt Designem k prosperitě, nově přibyl prodejce drogerie Teta. Majitel...
+Další články