RAVAK

Prodej vany Rosa II

+100 %

Příbramský Ravak je téměř pohádkovým příkladem české firmy, která se trpělivou prací i ochotou ve vhodnou chvíli zariskovat stala největším výrobcem koupelnového vybavení ve střední Evropě. Podnikatelský projekt dvou rodin začal distribucí cizích produktů. Brzy ale vedení firmy vsadilo na vlastní vývoj a výrobu, jejíž vzhled již roky výrazně formují dva designéři.

Vana v centru pozornosti

V roce 1993 začal Ravak vyrábět sprchové kouty vlastní patentovanou technologií a zároveň od počátku investoval do technologického vývoje. Když o pět let později přišla firma na trh s prvními akrylátovými vanami, bylo okamžitě jasné, že je v rámci vývoje takových výrobků třeba začít myslet také na design. Dle filozofie firmy je totiž právě vana nositelem estetického vyznění koupelny, a proto je většinou nosným vizuálním prvkem celé kolekce.

V roce 2000 firma navázala spolupráci s rakouským designérem Achimem Storzem, který Ravak okouzlil zejména svými zkušenostmi z automobilového designu. Firmě Ravak se vyplatilo oslovit zahraničního designéra, protože přinesl mezinárodně srozumitelné a konkurenceschopné návrhy. Velkorysá dvoumístná vana Love Story podle Storzova návrhu byla představena v roce 2002 a podle vedení společnosti otevřela firmě cestu na mnohé zahraniční trhy. Podobným způsobem zafungovala i další Storzova vana You, kterou si pro svou soukromou rezidenci vybral dokonce dubajský šejk Hamdan bin Rashid Al Maktoum.

Design v duchu přátelského minimalismu

Ravak od roku 2004 spolupracuje také s mladým českým designérem Kryštofem Nosálem. Nosál byl v počátcích spolupráce ještě studentem pražské Vysoké školy uměleckoprůmyslové, přesto firma zariskovala a tento krok se jí posléze vyplatil. Mladý designér pro Ravak navrhl například úspěšnou vanu Evolution v nezaměnitelných oblých liniích. Vana Evolution byla Design centrem ČR oceněna jako Vynikající výrobek roku 2006 a tento úspěch povzbudil dodnes trvající spolupráci designéra a výrobce.

Každý tvůrce a každá firma, která se už na poli designu etablovala, ví, že vývoj toho nejjednoduššího a zároveň funkčního design zabere nejvíce času.

Jindřich Vařeka, místopředseda představenstva, Ravak a.s.

Nosál je autorem koncepce mnoha dalších van, umyvadel, sprchových koutů i koupelnového nábytku, které pro Ravak navrhuje v duchu takzvaného přátelského minimalismu. Ten využívá čisté a jednoduché linie v mezích elegance, na druhé straně však bere ohledy na potřeby a přání zákazníků.

Vedení společnosti ví, že vznik kvalitního výrobku vyžaduje čas a investice. S náklady na design proto vedení firmy počítá už při prvotním sestavování rozpočtu na vývoj budoucího výrobku.
Spolumajitel Patrik Kreysa tvrdí, že dobrý design se nesmí uspěchat: „Vývoj trvá půl až celý jeden rok. Design je něco, co nemá pevně stanovený časový rámec, ten musí dozrát.“

Efektivita Designu

Po uvedení redesignované vany Rosa II se prodej tohoto produktu zvýšil o 100 %.

Nové designy van, zejména typy Love Story a You, výrazně napomáhají firmě pronikat na zahraniční trhy. V roce 2012 vyvážela firma do 50 zemí světa.
V roce 2011 zvýšil Ravak meziročně objem tržeb o 10 % na 1,85 miliardy Kč.

Další případové studie

WOW Prague

TON

Teta drogerie

Tescoma

TECHO

Technistone

Škoda Auto

Rock for People

pietro filipi

Ostrava

mmcité

Mattoni

LINET

KOMA Modular

JABLOTRON

Botas

BORCAD

Air Bank

Design Audit je nová služba, která pomáhá českým firmám zvýšit konkurenceschopost. Poskytujeme objektivní analýzu stavu designu ve vaší firmě, přinášíme obecná doporučení i návrhy řešení konkrétních problémů. Přečtěte si víc