Kdo jsme

Design & Prosperita s.r.o. je společnost, která umí propojit design a profit. Nabízíme konzultační a poradenské služby a pomáháme firmám pracovat s designem jako s efektivním ekonomickým nástrojem, který může přinášet úspory, zvyšovat hodnotu značky a podpořit zisk. Pro každý projekt skládáme tým konzultantů na míru dané problematice, abychom dosáhli nejefektivnějšího výsledku. Spolupracujeme s řadou odborníků z oblasti design managementu, marketingu, grafického, produktového a průmyslového desgnu, web designu a řízení inovací.

Michal Richtr

Odborný konzultant v oblasti corporate identity designu. V letech 1995–2007 pracoval jako managing director CID, později Ogilvy CID, první agentury v České republice specializované na corporate design a design management. Působí jako managing partner studia Dynamo design specializovaného na branding, grafický design a vizuální komunikaci.

Odborný konzultant v oblasti corporate identity designu, absolvent Filozofické fakulty Masarykovy univerzity. V letech 1995–2007 pracoval jako managing director CID, později Ogilvy CID, první agentury v České republice specializované na corporate design a design management. Své dlouholeté zkušenosti z oblasti brandingu a corporate designu sumarizoval ve výstavním projektu a knize CI.CZ 1990–2007. Zde společně s Alanem Zárubou popsal historii českého grafického designu, vybral a představil nejúspěšnější projekty z oblasti vizuální komunikace a prezentace na českém trhu po roce 1990. Putovní výstavu ve spolupráci s českými centry shlédli diváci v Praze, Brně, Vídni, New Yorku a Tokiu. Působí jako managing partner studia Dynamo design specializovaného na branding, grafický design a vizuální komunikaci.

Je propagátorem designu jako konkurenční výhody, která je schopná znásobit obchodní úspěch firmy. Filozofii "Dobrý design prodává" představil ve výstavním projektu Design & Prosperita. Ten formou případových studií popisuje české firmy úspěšné díky sázce na kvalitní design a spolupráci s designéry. Inicioval otevření nové studijní specializace Design Management na Fakultě managementu a ekonomie Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, kde rovněž působí jako externí pedagog.

Tereza Vernerová Volná

Věnuje se designu, kurátorské a publikační činnosti zaměřené na design, užité umění a současné volné umění. Od roku 2012 se podílí na výstavním projektu Design & Prosperita, je autorkou textů stejnojmenné výstavy a katalogu.

Věnuje se designu, kurátorské a publikační činnosti zaměřené na design, užité umění a současné volné umění. Je zakládající členkou a kurátorkou sdružení šperkařů Unosto, se kterým se podílí na výstavách současného šperku v ČR i v zahraničí. Jako kurátorka provozuje non-stop galerii Mimochodem, která ve veřejném prostoru prezentuje nejmladší generaci současných umělců. Na dalších výstavních projektech spolupracuje například s Muzeem umění a designu v Benešově nebo s Galerií/CZD. Články o designu přispívá do časopisu Ateliér a na webový portál Czechdesign.cz. Na designu a vizualizacích produktů a interiérů spolupracuje například s firmami Grund, Český porcelán, EmotionCar, Innate Displays a s občanským sdružením DesignHelp.

V roce 2010 získala ocenění Excelentní studentský design za sadu přístrojů pro rehabilitaci a fyzioterapii. Od roku 2012 se podílí na výstavním projektu Design & Prosperita. Je autorkou textů stejnojmenné výstavy a katalogu. Dlouhodobě se zabývá efektivitou designu a jeho vlivu na produktivitu českých firem.

Ladislav Báča

Mezi lety 2006-2014 zastával pozici Chief Executive Officer Ogilvy&Mather Group ČR. V době jeho působení Ogilvy patřila mezi nejvýznamnější komunikační uskupení na českém trhu. Dlouhodobě zkoumá roli designu v brandingu a jeho postavení v marketingové komunikaci

Ladislav Báča se v oboru marketingu a reklamy se pohybuje od roku 1993, kdy nastoupil do největší lokální reklamní agentury BBK. V roce 2000 byla agentura BBK koupena sítí Ogilvy a Ladislav Báča přešel do skupiny Ogilvy, kde působil jako Managing Director dceřiné firmy Ogilvy&Mather. Mezi lety 2006-2014 zastával pozici Chief Executive Officer Ogilvy&Mather Group ČR. V době jeho působení Ogilvy patřila mezi nejvýznamnější komunikační uskupení na českém trhu. Firma pod jeho vedením získala titul Agentura roku 2013, které je nejprestižnějším oceněním v oboru marketingové komunikace.

V průběhu své kariéry přímo řídil komunikační aktivity několika desítek značek v ČR, na Slovensku a v rámci střední a východní Evropy. Pracoval pro nadnárodní značky P&G, Ford, Unilever, Mondelez (Kraft Foods Int.), Michelin, Philips, Teekanne, ale podílel se také na budování komunikačních aktivit lokálních značek jako je eBanka, Air Bank, Velkopopovický Kozel, Frisco, Český olympijský tým, ETA.

Zaměřuje na obchodní dopad komunikačních aktivit. Mnoho kampaní, na kterých spolupracoval, bylo oceněno v prestižní cenou za efektivitu komunikace Effie: zlatou Effie záskala kampaň pro eBanku (2003), Amundsen (2011), Air Bank a Český olympijský tým (obě 2012). Dlouhodobě zkoumá roli designu v brandingu a jeho postavení v marketingové komunikaci. Zdůrazňuje vliv kvalitního designu na celkové prodeje i budovaní vazby mezi výrobcem a klienty. Od roku 2005 přednáší marketingovou komunikaci na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy.

Ján Chaľ

Dlouhodobě se věnuje inovacím jako poradce pro české, německé a slovenské firmy. Je spoluautorem pěti mezinárodních patentů pro německou firmu Beiersdorf AG.

Působí jako senior konzultant v ICG Capability. Dlouhodobě se věnuje inovacím jako poradce pro české, německé a slovenské firmy. V průběhu let 1995 –2013 realizoval mnoho projektů restrukturalizace firem, inovací produktů, služeb, byznys modelů, zavádění firemních inovačních systémů. Vedl rozsáhlé projekty inovací ve společnostech Meopta, Fosfa, K4, ACO, Danfoss, Vital, Panasonic, Samsung Electronics, BeiersdorfAG, Driessen, PMDP Plzeň, RaiffeisenBank, JIC Brno, Linet, Sauer, Brano, Orange, BMT, Borcad, Bonatrans, Tatra, Elcom, Považská Cementáreň, Finidr, Siemens.
 
Je spoluautorem pěti mezinárodních patentů pro německou firmu Beiersdorf AG. Publikoval monografie Inovace - Vaše konkurenční výhoda! (nakladatelství Grada) a Design for Assembly (nakladatelství McGraw-Hill, London). Přednášel na významných mezinárodních konferencích o inovacích, získal výzkumná stipendia na renomovaných pracovištích na TU Denmark, Salford University (UK), Fachhochschule Coburg (DE). Působil v WOIS Institute Coburg, kde pracoval na inovačních projektech pro firmy Schoeller, BMW, Tesa, Viking a Dahle.

Karel Janda

Konzultant v oblasti marketingové komunikace, médií a designu. U klientů prosazuje budování image firmy prostřednictvím kvalitního designu, jenž má, podle jeho názoru, významný podíl na hospodářských výsledcích společností.

Konzultant v oblasti marketingové komunikace, médií a designu. Absolvoval obor produkce na FAMU a pracoval v České televizi. V oboru reklamy se pohybuje od roku 1990. V roce 1993 spojil svoji agenturu s dvěma dalšími a vytvořili největší lokální agenturu BBKTIME. V ní zastával pozici mediálního, později obchodního ředitele. Po akvizici skupinou Ogilvy vedl postupně její dvě dvě firmy, Design Direct a Ogilvy CID zabývající se korporátním a grafickým designem.

Během své kariéry pracoval pro významné mezinárodní i lokální klienty (PPF, eBanka, Michelin, Procter&Gamble, Citroen, Hyundai, Škoda Auto, Immofinanz, AirBank, Česká Pojišťovna, Home Credit, Bristol-Mayers Squibb, BBraun, Ferona). V poslední době studuje vztahy mezi designem a prosperitou firmy. U klientů prosazuje budování image firmy prostřednictvím kvalitního designu, jenž má, podle jeho názoru, významný podíl na hospodářských výsledcích společností.

Petr Pištělák

Managing partner konzultační firmy Profit Booster poskytující outsourcing marketingu, obchodu a business development. Jako jediný manažer v České republice může pochlubit třemi zlatými Effie – cenami za nejefektivnější marketingovou kampaň.

Managing partner konzultační firmy Profit Booster poskytující outsourcing marketingu, obchodu a business development. Služby Profit Boosteru využívají špičkové mezinárodní korporace jako Cisco Systems, Wrigley, Raiffeisenbank, stejně jako lokální privátní klienti včetně Airbank, Bohemia Energy nebo Indulona.

Svou profesní dráhu zahájil v Procter & Gamble, kde strávil téměř deset let na různých marketingových a obchodních pozicích. Pracoval jako člen představentva a vícepresident pro oblast marketingu, tvorby produktů a obchod v Českých aeroliniích. Do roku 2006 působil ve finanční skupině PPF, nejprve jako místopředseda představentva a výkonný ředitel pro marketing a produkt v eBance, později byl klíčovým členem týmu, který úspěšně uvedl značku Home Credit do Číny. Ve výše zmíněných působištích úspěšně zaváděl strategie v oblastech cenotvorby, produktů, marketingu, obchodu a corporate governance. Ve své více než dvacetileté kariéře měl příležitost uvést celkem 11 úplně nových značek na trh a podporovat 45 značek již existujících.

Je představitelem a popularizátorem off-take marketingu. Tento přístup k marketingové práci uvažuje růst tržeb a zisků podporovaných produktů jako jediné měřítko úspěchu. Jako jediný manažer v České republice může pochlubit třemi zlatými Effie – cenami za nejefektivnější marketingovou kampaň. Petr ve své práci dlouhodobě analyzuje postavení designu v dané firmě i jejím marketingu a zkoumá strategický přínos designu pro prosperitu podniku.