19. 9. 2013

Design Business Association – strážce efektivního designu

Britská organizace Design Business Association, známá také pod zkratkou DBA, vznikla v roce 1986 s cílem kultivovat vztahy designérů a firem. Nabízí členství jak výrobcům a komerčním podnikům, které design poptávají, tak designérům a studiím. Oběma stranám je k dispozici s poradenstvím a zaštiťuje profesionální úroveň poskytovaných designérských služeb. Kromě komerčních organizací se snaží propojovat design také se státní sférou.

DBA je ryze národní organizací. Vychází vstříc britským firmám v oboru, který mnohá národní design centra neumějí pokrýt, tedy v praktickém styku komerce a designu. Proto se také v organizační struktuře uplatňují zkušení design manažeři. Prostřednictvím seminářů a workshopů mají designéři možnost vzdělávat se v obchodní problematice a na druhé straně firmy mohou nahlédnout pod pokličku procesů spojených s designem. Tímto způsobem tak DBA napomáhá oběma stranám najít společnou řeč.

Hlavním měřítkem úspěšnosti spolupráce je pro organizaci DBA fakt, že realizovaný design přinese výrobci pozitivní ekonomický efekt. Proto organizace každoročně vypisuje soutěž Design Efectiveness Awards (v doslovném překladu Cena za efektivní design), jejímž cílem je upozornit na příkladnou spolupráci výrobce a designéra. Základním kritériem pro přihlášení projektu do soutěže je schopnost demonstrovat přímý dopad designu na ekonomický úspěch konkrétního artiklu. Fakt, že v roce 2013 rozdala DBA celkem 64 cen designérům a jejich klientům, dokazuje, že design skutečně může působit jako motor pozitivní ekonomické změny. Nejzajímavější oceněné projekty představíme v následujících týdnech.


Články z našeho blogu

13. 3. 2015

Nová případová studie Teta

Mezi zajímavé české firmy, jejichž příběhy sleduje projekt Designem k prosperitě, nově přibyl prodejce drogerie Teta. Majitel...
+Další články