16. 3. 2015

Vítězové DME Award 2014 využívají design strategicky

Letošní vítězové mezinárodní ceny Design Management Europe Award byli vyhlášeni 20. listopadu 2014. Slavnostní ceremoniál, související výstavy a workshopy hostilo francouzské město St.Etienne, které samo vyhrálo tuto cenu v roce 2013 za aktivity podporující tamnější úroveň designu. V kategorii velkých firem zvítězil americký koncern Newell Rubbermaid, který je možné označit i za letošního celkového vítěze, protože od mezinárodní poroty získal největší počet bodů v historii soutěže. Firma s více než 19 000 zaměstnanci, která vyrábí širokou škálu spotřebního zboží od autosedaček přes plnicí pera po nářadí, na svém prezentačním panelu doložila strategický způsob práce s designem. Využívá ho nejen jako výsledek, ale jako metodu v rámci vývoje produktu.

Mezi dalšími oceněnými je například největší evropský on-line trh s auty AutoScout24. Pro jeho rozvoj byla klíčová změna uživatelského prostředí, které se díky novému designu zásadně přiblížilo zákazníkům. Tento krok přispěl k nárůstu kliknutí na stránku o 130% a zvýšení počtu rezervací o 30%. Oproti tomu belgická značka plážových hraček Quut nevyužívá design jako nástroj, ale je od počátku hlavním rozlišovacím znakem a přidanou hodnotou jejích produktů. Nositelé dvou ocenění Red Dot Design Award investují do designu a Direct Marketingu 45% všech nákladů, ale tyto náklady se jim vyplácí. Za první dva roky na trhu se značka rozšířila do 30 zemí a dál pokračuje v intenzivní expanzi. Zajímají vás další příběhy úspěšných firem, které umí pracovat s designem? Všichni vítězové soutěže prezentují své strategie přístupu k designu na webu DME Award.


Články z našeho blogu

13. 3. 2015

Nová případová studie Teta

Mezi zajímavé české firmy, jejichž příběhy sleduje projekt Designem k prosperitě, nově přibyl prodejce drogerie Teta. Majitel...
+Další články