16. 3. 2015

Když je uživatelský komfort na prvním místě

  1. února 2015 byly v Londýně uděleny ceny Design Effectiveness Awards. Letošním vítězem Grand Prix se stal router Home Hub 5 britské firmy BT, který kombinuje inovativní využití produktového a obalového designu s chytrým designem služeb. Díky novému produktu se výrobci podařilo ušetřit náklady na instalaci a především eliminovat tuny skleníkových plynů.

Ceny efektivního designu uděluje každoročně britská organizace Design Business Association. Jen letos rozdala třiašedesát ocenění v šestnácti kategoriích. Mezinárodní komise hodnotí širokou škálu projektů od obalového designu a POS řešení přes vizuální identitu po design služeb nebo výstavních prezentací. Jednotliví účastníci musejí v rámci přihlášky připravit prezentaci ilustrující nejen samotný proces vzniku designu, ale především jeho reálný dopad na výkony a fungování firmy nebo organizace.

Letošní celkový vítěz Home Hub 5 ukázal, že díky promyšlenému designu je možné významným způsobem vylepšit uživatelský komfort. Právě názory a zkušenosti zákazníků motivovaly firmu BT k inovaci produktu. Zásadním rozhodnutím bylo změnit proporce zařízení tak, aby se i s obalem vešlo do standardní britské dopisní schránky. To proto, že drtivá většina zákazníků objednává doručení tohoto produktu poštou a v případě objemnějšího balení se často stávalo, že adresáta nebyl doma a vyzvednutí na poště ho zbytečně zdržovalo.

Ani změna tvaru však výrobku neubrala na stabilitě, což designéři zajistili novou koncepcí podstavcových nožiček, které se samy automaticky vysunou po vyjmutí z obalu. Pohodlí zákazníků i redukce nákladů motivovala výrobce také k promyšlenému designu uživatelského rozhraní. Nově zabudovaný modem umožnil intuitivní instalaci zařízení přes internet bez nutnosti návštěvy technika, který musel v minulosti vyrážet k 30 % všech nákupů.

Kombinace inovací zajistila firmě BT, která neustále roste a jen v v roce 2013 získala 530 000 nových zákazníků, redukci nákladů na výrobu a dopravu. Promyšlený packaging a výrazný pokles cest techniků za zákazníky pozitivně ovlivnil dopad činnosti firmy na životní prostředí. Společnost uvádí, že díky novému designu se jí ročně podaří eliminovat až 13 000 tun emisí skleníkových plynů.


Články z našeho blogu

13. 3. 2015

Nová případová studie Teta

Mezi zajímavé české firmy, jejichž příběhy sleduje projekt Designem k prosperitě, nově přibyl prodejce drogerie Teta. Majitel...
+Další články