26. 3. 2015
1. 11. 2013
V americkém Bostonu proběhne 5. a 6. listopadu 2013 konference nazvaná Experience Innovation. Tématem této konference organizované americkým Institutem design managementu (DMI) jsou inovace, což je pojem rezonující na českém i světovém trhu. V Bostonu o významu inovací promluví například Don Norman, jeden z největších odborníků v oboru designu, uživatelského prostředí a kognitivní psychologie, bývalý viceprezident společnosti Apple a spolupracovník vizionářské firmy IDEO. S tématem inovací se však stále častěji setkáváme i v českém prostředí. Dobrým příkladem je například festival Česká inovace, který se v současnosti připravuje na svůj třetí ročník.
Je však možné inovovat na základě designu? Domníváme se, že ano a příklady takové efektivní inovace lze najít i v případových studiích projektu Designem k prosperitě. Například pro firmu Botas byl redesign výrobků hlavním inovačním nástrojem, díky kterému se podařilo značce rozšířit portfolio svých produktů a oslovit novou skupinu zákazníků. Tento inovační krok měl výrazný vliv na ekonomiku firmy, protože po uvedení nové kolekce botas classic 66 vzrostl roční prodej vycházkové obuvi Botas o 400%.
Design však také může být prostředkem, jak komunikovat celou řadu dalších inovativních kroků firmy. Česká banka Air Bank vstoupila na trh na podzim 2011 a kromě nových finančních produktů přinesla na bankovní scénu i do té doby nezvykle přátelský a neformální přístup ke klientovi. Ze svých poboček například odstranila přepážky oddělující klienta a zaměstnance, nebo přepsala smlouvy do jazyka srozumitelného běžnému zákazníkovi. Svoje inovativní ambice banka prezentovala prostřednictvím obdobně přátelského a nekonvenčního vizuálního stylu, který jí zajistil nepřehléhnutelné místo mezi nově nastupujícími bankami. I této bance se investice do správného designu vyplatila. Během prvních 11 měsíců se jí podařilo zaujmout více než 70 000 nových klientů.
26. 3. 2015
16. 3. 2015
16. 3. 2015
16. 3. 2015
13. 3. 2015
2. 7. 2014