16. 11. 2013

Vítězové ceny Design Effectiveness Awards

Už podruhé představujeme vybrané vítěze ceny Design Effectiveness Awards 2013. Zlatou medailí byl v kategorii Produktový design oceněn bezdotykový dávkovač mýdel Lysol a Dettol mezinárodní korporace Reckitt Beckister a stejnou cenu v kategorii Obalový design získal redesign obalů karibského rumu Angostura.

Společnost Reckitt Beckister, která vyrábí značky mýdel Dettol a Lysol, představila v roce 2010 vlastní bezdotykový dávkovač těchto produktů No-Touch. Reagovala tak na vzrůstající nároky zákazníků, ale také předpokládala, že tento krok podpoří prodej jejích stávajících produktů, tedy mýdel určených do tohoto dávkovače. Britská designérská a inovační agentura Kinneir Dufort navrhla celé koncepční řešení včetně designu a obalu výrobku. Vývoj produktu cílil na maximalizaci výdrže baterie, jednoduché intuitivní ovládání, kompaktní a účelné tvarování a v neposlední řadě efektivitu nákladů. Výsledný produkt předčil očekávání výrobce a byl s úspěchem přijat zákazníky ve třiceti zemích. V roce 2011, tedy rok po uvedení výrobku na trh, firma prodala 8,8 milionu těchto výrobků a dalších 16,1 milionů náhradních náplní. Ve stejném roce firma Reckitt Beckister zdvojnásobila svůj podíl na trhu z 5,6% na 11,9%. Pozitivní zkušenost s dávkovačem No-Touch byla pro firmu motivací pro vývoj dalších podobných produktů. V roce 2012 vstoupila na trh s kuchyňským dávkovačem Lysol No-Touch Kitchen Cleaner a dávkovačem kosmetických přípravků Clearasil PerfectWash.

Podobně pozitivní efekt na ekonomickou situaci firmy měl redesign obalů prémiové řady rumu Angostura vyráběného v karibském státě Trinidad a Tobago. Původní lahev a obaly rumu Angostura 1824 působily nevýrazně a zastarale a neodrážely pozici výrobku mezi rumy vysoké prémiové kvality. Britská agentura Good, která navrhovala nový design obalů, měla za úkol reflektovat designem cenovou třídu výrobku a vytvořit současné luxusní obaly, které ale zároveň ctí historii značky. Bylo také třeba, aby tvar lahve i grafika komunikovaly s ostatními výrobkovými řadami. Rum Angostura 1824 v nových obalech byl uveden na trh v listopadu 2011. V následujících 8 měsících zvýšila prémiová řada tržby o 66% a celkově výrobce v tomto období zaznamenal nárůst tržeb všech produktů o 54%. Ačkoli samotný produkt se nezměnil, inovace obalového designu výrobci přinesla zisk, který výrazně předčil jeho očekávání. Investice do redesignu se firmě plně vrátila po 8 měsících na trhu.


Články z našeho blogu

13. 3. 2015

Nová případová studie Teta

Mezi zajímavé české firmy, jejichž příběhy sleduje projekt Designem k prosperitě, nově přibyl prodejce drogerie Teta. Majitel...
+Další články