Technistone

Nárůst exportu po uvedení nového designu

+18%

Umělý kámen, průmyslově vyráběný materiál vlastnostmi velmi podobný přírodnímu kameni je v moderní architektuře žádanou komoditou. Na špičkové úrovni se vyrábí také v Česku. Jeho výroba byla v Hradci Králové zahájena už v roce 1991.

S vlastní značkou mezi zahraniční konkurencí

Začínající firma tehdy přejala italskou technologii BretonStone. Již o rok později však začala pod názvem Bohemiastone s vlastním vývojem. Byl to krok směrem ke konkurenční výhodě. Velmi brzy se podařilo vyvinout první úspěšnou produktovou řadu Starlight s vysokým leskem, která obsahuje drť zrcadlových skel a dodnes ji najdeme v portfoliu společnosti. Kolekce Starlight české firmě zajistila první úspěchy na zahraničních trzích. Následovaly další úspěšné řady řady Taurus, Venetian Day nebo Harmonia.

Ve svých počátcích firma stála před rozhodnutím, zda se profilovat jako subdodavatel materiálu nebo zda vsadit na budování vlastní značky. Vedení vsadilo na druhou možnost, která se ukázala jako správná volba. V roce 1997 byl název společnosti převeden na Technistone a.s. a značka si pod tímto jménem v průběhu let dokázala zbudovat respekt po celém světě. Poptávka je taková, že firma musela navýšit výrobní kapacitu na 55 000 m2 měsíčně.

Nejbělejší kámen na trhu

Pro českého výrobce umělého kamene se stal klíčovým rok 2011. Nový vlastník, společnost M.L.Moran, začal prosazovat ambiciózní plán stabilně se usadit mezi světovou špičkou ve výrobě umělého kamene. Jeho vize byla oprávněná, ve stejném období totiž firma vyvinula nejbělejší umělý kámen na trhu, kámen Crystal Absolute White. Začalo být nutné, aby silnou pozici progresivního inovátora podpořil také design a celková vizuální image firmy.

Vedení firmy oslovilo designéry studia Dynamo design, aby navrhli nejen nové logo, ale systém vizuální prezentace jako celek. Ten je založen na klíčových hodnotách produktu, kterými jsou preciznost, přírodní charakter a pohlednost materiálu samého. Analýzou konkurence i komunikačních pravidel v daném sektoru dospěli designéři ke zjištění, že v daném oboru zajišťuje profesionální image nejen dobré logo, ale také kvalitní fotobanka. Vizuální styl proto sofistikovaně pracuje s obrazovými paralelami přírodní inspirace, detailním pohledem na produkt a finální realizací v daném materiálu.

Na příkladě firmy Technistone se ukázalo, jak může nový design efektivně podpořit růstové snahy firmy. Bezprostředně po uvedení nového vizuálního stylu a dobudování sítě obchodních zástupců došlo k meziročnímu nárůstu exportu produkce společnosti o více než 18%. Tento růst stejnou rychlostí pokračoval i mezi lety 2013 a 2014. Firma se tak zařadila mezi celosvětově významné producenty umělého kamene s exportem do 75 zemí.

Efektivita Designu

Bezprostředně po uvedení nového vizuálního stylu zvýšila firma meziroční objem exportu o více než 18%.

Technistone úspěšně vyváží do 75 zemí světa.

Další případové studie

WOW Prague

TON

Teta drogerie

Tescoma

TECHO

Škoda Auto

Rock for People

RAVAK

pietro filipi

Ostrava

mmcité

Mattoni

LINET

KOMA Modular

JABLOTRON

Botas

BORCAD

Air Bank

Design Audit je nová služba, která pomáhá českým firmám zvýšit konkurenceschopost. Poskytujeme objektivní analýzu stavu designu ve vaší firmě, přinášíme obecná doporučení i návrhy řešení konkrétních problémů. Přečtěte si víc