Teta drogerie

Tržby po rebrandingu

+28,3 %

Síť drogerií Teta v roce 2012 díky koupi prodejen Schlecker znásobila počet svých obchodů zejména ve velkých městech. Plán stát se největším maloobchodním prodejcem v ČR firma podpořila novým, pozitivním vizuálním stylem značky a zásadním redesignem prodejen.

Provozovatel sítě Teta, česká společnost p.k.Solvent, od roku 1992 obchodovala na velkoobchodním trhu s drogerií. V roce 2000 se rozhodla vstoupit se značkou Teta také do maloobchodu. Zpočátku byly prodejny úspěšné především na menších městech. Firma si vedla dobře v rozšiřování prodejní sítě, ale musela čelit dlouhodobému konkurenčnímu tlaku ze strany zahraničních značek jako je Rossmann nebo dm drogerie. V roce 2012 se vedení firmy rozhodlo pro posun v obchodní strategii. Vlastník odkoupil síť prodejen Schlecker, čímž rozšířil počet svých obchodních zařízení o zhruba 130 velkých prodejen, ale především pronikl do velkých českých měst. Dalším pozitivním krokem vedoucím k posílení pozice na trhu měla být změna přístupu k zákazníkům komunikovaná novým vizuálním stylem značky a změněnou koncepcí prodejen.

Vizuální styl inspirovaný přírodou

Firma p.k.Solvent vypsala výběrové řízení na vývoj nové vizuální identity a rebranding poboček. Hlavní strategií mělo být navození příjemného zážitku z nakupování. Tendr na vytvoření nového vizuálního stylu vyhrálo studio Dynamo design a rebranding prodejen měla na starosti společnost MORIS design. Nové logo značky Teta má podobu čtyř překrývajících se stylizovaných lístků, které dohromady tvoří květ. Značka od designérů Markéty Steinertové a Libora Jelínka evokuje vůni a svěžest, její podoba však také připomíná vějíř barev, symbol pestrého výběru z mnoha možností. Jemná, pozitivní barevná škála červené, oranžové a žluté navozuje vřelou atmosféru. Motiv lístku byl opakován na podkladových plochách ve dvou barvených provedeních, která odlišují sortiment drogerie a sortiment kosmetiky. Oblé tvary a písmo přibližují vizuální styl ženské klientele, na kterou je marketing firmy primárně zaměřen. Tým studia Dynamo design vytvořil systém aplikace vizuálního stylu na letáky, vybavení a výlohy prodejen, klubovou kartu a tiskové materiály věrnostního programu Teta klub. Kromě toho designéři navrhli podobu magazínu Teta drogerie a dohlíželi na výrobu prvního čísla, které v nové podobě vyšlo na podzim roku 2013.

Práce s atmosférou nakupování

Na základě manuálu vizuálního stylu navrhli designéři společnosti MORIS design nové interiéry obchodů. Pro účely vývoje byla postavena ve skladové hale firmy celá funkční prodejna, kde probíhalo testování na reálných vzorcích. Na testech se podíleli zaměstnanci marketingového oddělení, zástupci obchodu i samotné prodavačky. Úkolem od zadavatele bylo vytvořit prostředí, kde se bude zákaznice cítit dobře a kam se bude ráda vracet. Řešení interiéru od firmy MORIS design nabízí návštěvníkům drogerie zajímavou přidanou hodnotu v podobě možnosti zpomalit v denním shonu, vypít si v klidu kávu nebo navštívit s potomkem dětský koutek. Úspěšná práce s atmosférou, které prospěla například i změna osvětlení z plošného na bodové, se značce Teta se vyplatila. Zákazníci v nových prodejnách tráví více času, pravidelně se vracejí a nový koncept umožnil akcentovat zajímavé sekce, jako je například oddělení dekorativní kosmetiky.

První prodejnu v novém designu firma představila v červenci 2013 v Praze a od té doby probíhá intenzivní rebranding. Chytrý design umožňuje mimo jiné i velmi rychlou instalaci. Teta otevře renovovanou prodejnu v průměru každé 2-3 dny a je proto praktické, že montáž celého interiérového vybavení trvá pouhých 12 hodin. Cílem rebrandingu sítě drogerií Teta bylo jednak posílit její image a pozici na trhu a zejména zvýšit frekvenci nakupování v prodejnách zvýšením podílu na hlavních nákupech. Ačkoli samotná přeměna prodejen je realizována postupně, je možné pozorovat ekonomické výsledky brzy po provedení rebrandingu. V nových prodejnách Teta se prokazatelně zvyšuje podíl nákupů, které tvoří členové Teta klubu. Průměrné tržby obchodů po rebrandingu vzrostly o 28,3 %.

Efektivita Designu

V nových prodejnách vzrostly tržby v průměru o 28,3%.

Prodejny po rebrandingu přilákaly mnoho nových zákazníků. Ti se na tržbách v nových obchodech podílejí už 10%.

    Další případové studie

    WOW Prague

    TON

    Tescoma

    TECHO

    Technistone

    Škoda Auto

    Rock for People

    RAVAK

    pietro filipi

    Ostrava

    mmcité

    Mattoni

    LINET

    KOMA Modular

    JABLOTRON

    Botas

    BORCAD

    Air Bank

    Design Audit je nová služba, která pomáhá českým firmám zvýšit konkurenceschopost. Poskytujeme objektivní analýzu stavu designu ve vaší firmě, přinášíme obecná doporučení i návrhy řešení konkrétních problémů. Přečtěte si víc