Botas

Prodej párů bot

+400 %

Botasky se v Československu v 80. letech 20. století staly obecným pojmem, doslova synonymem sportovní a vycházkové obuvi. Málokdo však tuší, že v nedávných porevolučních rocích jejich výrobce čelil útlumu. Obroda značky by asi nebyla myslitelná bez spolupráce se dvěma mladými designéry, která vyvrcholila uvedením nové modelové řady botas classic 66.

Historie slavné značky

Původním výrobním artiklem Botany založené v roce 1947 byla pánská vycházková obuv, firma se však brzy přeorientovala na obuv sportovní, která její jméno proslavila. V roce 1963 byla představena pilotní značka sportovní obuvi pod názvem Botas. Pod touto značkou Botana v době své největší slávy v 70. a 80. letech nabízela 230 typů sportovní obuvi doma i v dalších 35 zemích. V roce 1991 však nastal ekonomický útlum. Botana nahradila vlastní produkci výrobou pro jiné firmy a privatizace v 90. letech vyústila v rozdrobení majetku. S novým majoritním vlastníkem, společností BENAL, s. r. o., došlo ke sjednocení názvu a zároveň vzniklo současné logo. Vycházková obuv však prudce zvýšila prodej až po uvedení designové kolekce botas classic 66.

Projekt botas classic 66

V roce 2007 byly na pražské Vysoké škole umělecko-průmyslové zpracovávány klauzurní práce na téma obuv. Dvojice studentů Jan Kloss a Jakub Korouš se rozhodla pro koncept redesignu obuvi značky Botas. Zachovali u ní základní střih i charakteristický postranní pruh, rozšířili však škálu použitých barev a jejich kombinací. Vedení společnosti se zúčastnilo prezentace klauzurních prací a bylo okouzleno nápaditou kolekcí, jež mohla oživit produkci firmy bez nutnosti měnit technologické postupy výroby. Firma se rozhodla návrhy realizovat pod názvem botas classic 66, a tak položila základ dlouhodobé spolupráce s mladými designéry.

Především mladí designéři, nezatížení vyzkoušenými postupy, nám téměř vždy ukážou víc než náš profesionální slepotou ovlivněný pohled na produkty.

Petr Lajžner, předseda představenstva, Botas a.s.

Label botas classic 66 okamžitě zaujal. Redesign modelu Classic získal řadu ocenění, například první místo v evropské designérské soutěži ED-Awards v roce 2008, první místo v kategorii Výrobce roku 2009 Czech Grand Design a ocenění značkové prodejny Botas Concept Store v kategorii Obchod roku ve stejné anketě o rok později. Edice botas classic 66 se zároveň stala ozdobou expozice Czech Selection na veletrhu Design Week 2009 v Miláně. Výjimečnou vlastností nové značky je především komplexnost řešení od samotné obuvi přes obalový systém a propagační materiály až po interiér pražského showroomu. Design působí silným uceleným dojmem a systematicky buduje vizuální styl daného produktu i společnosti jako celku.

Efektivita Designu

Uvedení nové značky vedlo k významnému zlepšení obchodních výsledků. Před redesignem se prodávalo 5 000 párů obuvi Botas Classic ročně, po uvedení nové kolekce botas classic 66 na trh se roční prodej zvýšil na 400 %, a sice na 20 000 párů.

Label botas classic 66 přinesl designérům i výrobci množství cen za design, mezi jinými první místo v mezinárodní soutěži ED-Awards, Národní cenu za studentský design a cenu Výrobce roku 2009 Czech Grand Design.

Další případové studie

WOW Prague

TON

Teta drogerie

Tescoma

TECHO

Technistone

Škoda Auto

Rock for People

RAVAK

pietro filipi

Ostrava

mmcité

Mattoni

LINET

KOMA Modular

JABLOTRON

BORCAD

Air Bank

Design Audit je nová služba, která pomáhá českým firmám zvýšit konkurenceschopost. Poskytujeme objektivní analýzu stavu designu ve vaší firmě, přinášíme obecná doporučení i návrhy řešení konkrétních problémů. Přečtěte si víc