pietro filipi
Tržby v novém butiku
Tržby v novém butiku
Na podzim 2010 otevřela česká oděvní značka Pietro Filipi nový flagship store na Národní třídě v Praze. Naznačila tím, že chce zákazníka rozmazlovat nejen kvalitními výrobky, ale také dokonalým servisem.
Petr Hendrych původně založil firmu dovážející zahraniční textilní konfekci. V roce 1993 se však rozhodl vytvořit vlastní módní značku. Italsky znějící název Pietro Filipi naznačuje inspiraci a ideové sepětí s italskou módní tradicí i životním stylem. Ve spolupráci s franšízovými partnery se Hendrychovi podařilo pod hlavičkou Pietro Filipi vybudovat v České republice i na Slovensku síť maloobchodních prodejen a zaplnit je kvalitními a nápaditými oděvy vlastní výroby. Příchod nového investičního partnera umožnil odkoupení franšízových prodejen i cílené investice do strategického rozvoje značky. Prudký rozvoj firmy dokládá úspěšná expanze na zahraniční trhy, která vyústila v zastoupení značky ve více než sedmdesáti prodejnách v osmi zemích.
Samotné oděvy značky Pietro Filipi jsou známé kvalitním zpracováním a nadčasovým designem. Kromě šéfdesignéra Jakuba Brixi se na návrzích podílejí i úspěšné návrhářky Hana Zárubová a Anna Tušková, několik kolekcí však vytvořila i herečka Aňa Geislerová. Vyrábět krásné oděvy však neznamená vše, firma je musí zároveň umět náležitě prezentovat a prodat. Musí zkrátka učinit zážitek z nákupu samotného. Z tohoto důvodu se vedení společnosti rozhodlo přizvat k rekonstrukci kmenové prodejny značky Pietro Filipi renomované designérské studio Olgoj Chorchoj. Designéři Michal Froněk a Jan Němeček navrhli v interiéru secesního domu na Národní třídě v Praze minimalisticky pojatý prodejní prostor, který luxusními materiály a kvalitním zpracováním odkazuje k filozofii oděvního zboží Pietro Filipi.
Design na několika úrovních je neodmyslitelnou součástí naší obchodní strategie a naším prodejním argumentem.
Petr Hendrych, generální ředitel, Pietro Filipi
Nový dvoupatrový butik nabídl prostor pro prezentaci limitovaných a luxusních kolekcí, společenských a svatebních oděvů a umožnil neobvyklý, individuální přístup k zákazníkovi včetně VIP klubu. K pojednání výloh butiku je pro každou sezonu přizván jiný umělec, designér nebo scénograf, aby pro aktuální kolekci vytvořil originální instalaci.
Přestože se z hlediska zhodnocení investice jedná o projekt s postupným a dlouhodobým efektem, pozoruje Pietro Filipi díky odvážné rekonstrukci prodejny růst prodeje luxusních kolekcí, zvýšení ceny nákupu a nárůst zájmu majetnější klientely. Z hlediska dlouhodobé investice si firma zároveň vybudovala reprezentativní prodejní prostor, jehož cílem je naznačit zákazníkovi další směr vývoje této módní značky.
Tržby v nově zrekonstruovaném butiku vzrostly o 25 % a průměrná cena jednotlivého nákupu se zvýšila o 20 %.
Díky redesignu prodejny se zvýšil prodej luxusních kolekcí a značka začala zajímat i majetnější klientelu.
Hodnota klubových nákupů v nové vlajkové prodejně stoupla o 52 %.
Design Audit je nová služba, která pomáhá českým firmám zvýšit konkurenceschopost. Poskytujeme objektivní analýzu stavu designu ve vaší firmě, přinášíme obecná doporučení i návrhy řešení konkrétních problémů. Přečtěte si víc