Rock for People 2011

Nárůst prodeje merchandisingu

+50 %

Jeden z největších českých hudebních festivalů se za dobu svého trvání od roku 1995 stal legendou. Návštěvnost nultých let se pohybovala okolo 30 000 lidí a pódia hostila mnoho světových hudebních hvězd. Vizuální styl festivalu však přestal odpovídat významu akce. Organizátoři se proto v roce 2010 rozhodli prezentaci festivalu zásadně změnit.

Kvalitní vizuální styl umí zaujmout

První ročník legendárního hudebního festivalu se konal v Českém Brodě. Tehdy na akci přijelo 1 100 fanoušků, kterým hrálo 18 kapel. Festival se však postupně rozrostl a v roce 2010 překročila návštěvnost 30 000 lidí. Z Českého Brodu se Rock for People z kapacitních důvodů přesunul na bývalé vojenské letiště u Hradce Králové. Zatímco festival se rychle rozvíjel, jeho logo a vizuální prezentace zůstávala stylově stejná a přestala odpovídat soudobým trendům i plnit svoji funkci – adekvátně upozorňovat
na akci a přitahovat nové fanoušky.

Fanoušci jako inspirace pro design

Organizátoři Rock for People se s požadavkem na nový vizuální styl obrátili na pražské studio Dynamo design. Po zpracování rešerše vizuálních stylů obdobných festivalů v Česku i v zahraničí připravili designéři Tomáš Cikán a Libor Jelínek koncept založený na stylizovaných postavičkách fanoušků.
Ti vyjadřují podstatu festivalu, kterou jsou návštěvníci a jejich hudební prožitky, setkávání s přáteli a touha po zábavě. Výrazná, pozitivní grafika nabízí široké spektrum kombinací postaviček, které představují nejrůznější potřeby, zážitky a očekávání spojená s tímto hudebním festivalem.

Ohlasy na změnu grafiky RFP jsou vesměs pozitivní a jak se ukazuje, nastavený styl je velmi flexibilní a nabízí do budoucna možnost dalšího vývoje.

Michal Thomes, hlavní pořadatel a ekonom, Rock for People

Modulární koncept funguje jako otevřený systém, který umožní každoroční obměnu prezentace. Logo, plakáty i další prezentační tiskoviny se tak mohou každý rok přizpůsobovat trendům a neokoukají se ani pravidelným návštěvníkům. Nekonečná kombinovatelnost designu zároveň zajistila výborné možnosti aplikace na webu, reklamních předmětech, plakátech i při označení areálu.

Nová grafika - nový merch

Nová grafika umožnila zásadně rozšířit spektrum propagačních předmětů. Kromě tradičních triček přibyly k propagačním předmětům festivalu také praktické holínky, pláštěnky, tašky nebo dámské plavky. Prodej těchto merchandisingových předmětů vzrostl v roce 2011 po uvedení nového vizuálního stylu
o 50%.

Cílem nového designu bylo nejen zaujmout nové a mladší fanoušky, ale také udržet pozornost každoročních návštěvníků. V tomto ohledu se plně projevil pozitivní dopad nové grafiky na sociálních sítích. Během 72 hodin od první prezentace vizuálního stylu přibylo na oficiální stránce festivalu
na Facebooku 2 000 nových fanoušků.

Efektivita Designu

Nový design umožnil rozšířit nabídku festivalových propagačních předmětů.

Celkový prodej propagačních předmětů v prvním roce používání nového designu vzrostl o 50 %.

Před rebrandingem měl festival na Facebooku 21 000 fanoušků, v létě 2012 jich bylo již 51 000.

Další případové studie

WOW Prague 2016

TON 2021

Teta 2013-2014

Tescoma 2020

TECHO by AHREND 2010

Technistone 2021

Škoda Auto 2011

Super zoo 2021

RAVAK 2021

pietro filipi 2012

Ostrava 2011

mmcité 2011

Mattoni 2011

LINET 2020

JABLOTRON 2021

Botas 2010

BORCAD 2012

Air Bank 2012