WOW Prague 2016

Počet turistů po 3 letech

+ 20 %

V roce 2013 učinila Pražská informační služba důležitý krok a rozhodla se změnit koncepci propagace Prahy jako turistické destinace, a to jak uvnitř České republiky, tak v zahraničí. Organizace zároveň aktualizovala svůj název a vlastní vizuální styl. Ve výběrovém řízení na nový vizuální koncept v obou případech uspělo studio Dynamo design.

V novém systému propagace hlavního města přišli designéři ze studia Dynamo design s otevřeným systémem emotivních citoslovcí doplněných o slogan „ryzí emoce – pure emotion“. Ve spojení s tematickou fotobankou měl evokovat širokou škálu pocitů, které dechberoucí město v návštěvnících vyvolává. Hlavní myšlenkou byla hravost a variabilita – koncept umožňoval přizpůsobit materiály jednotlivým tématům a příležitostem (svatební turistika, gastronomie, hudba, sport) i různým cílovým skupinám.

Koncept propagace hlavního města byl představen na konci roku 2013 a od počátku následujícího roku probíhala intenzivní implementace. Návrh umožnil velkou různorodost aplikací od propagačních předmětů, map, plakátů, webové grafiky po označení infocenter nebo polepu letadla ČSA. Rozsah prací byl obrovský – jen v roce 2015 studio graficky zpracovalo 18 publikací, map a průvodců až v 16 jazykových mutacích a v celkovém nákladu 1 392 100 výtisků. Troufalá a neotřelá koncepce okamžitě vzbudila pozornost. Grafika založená na pocitech rozvířila emoce nejen mezi návštěvníky Prahy, ale i mezi jejími obyvateli, odbornou a laickou veřejností. Nejdůležitější byl však dopad na cílovou skupinu a ten předčil očekávání – 85 % návštěvníků Prahy hodnotilo novou vizuální propagaci pozitivně.

Hlavním cílem nové komunikační kampaně hlavního města bylo především navýšit počet návštěvníků. To se podařilo bez výhrad. Od roku 2013, kdy vizuální styl vzniknul, stabilně narůstal úhrn hostů z původních 5 899 630 (v roce 2013) na 7 070 054 (v roce 2016). Nárůst počtu turistů po třech letech využívání nového komunikačního systému tak činil téměř 20 %. Také tržby z prodaného zboží, z nichž velkou část tvoří merchandising, odrážejí úspešnost nového vizuálního stylu. Rebranding umožnil rozšířit portfolio propagačních předmětů a zatraktivnit jejich nabídku. V roce 2013 činily tržby z prodaného zboží 12 767 000 Kč, v roce 2016 se již zvýšily téměř pětinásobně na 63 141 000 Kč.

Efektivita Designu

85 % návštěvníků Prahy hodnotilo novou propagaci města pozitivně.

V roce 2016 navštívilo Prahu 7 070 054 turistů. Bylo to o 20 % více než v roce 2013 před používáním nového vizuálního stylu.

Tržby z prodaného zboží po třech letech používání nové vizuální identity vzrostly pětinásobně.

Další případové studie

TON 2021

Teta 2013-2014

Tescoma 2020

TECHO by AHREND 2010

Technistone 2021

Škoda Auto 2011

Super zoo 2021

Rock for People 2011

RAVAK 2021

pietro filipi 2012

Ostrava 2011

mmcité 2011

Mattoni 2011

LINET 2020

JABLOTRON 2021

Botas 2010

BORCAD 2012

Air Bank 2012