pietro filipi 2012

Tržby v novém butiku

+25 %

Česká oděvní značka Pietro Filipi vždy lpěla nejen na výjimečném designu oděvů, ale také na dokonalém servisu ve svých prodejnách. Příkladem byl v roce 2010 výjimečný designový koncept vlajkové prodejny
v Praze. Značka tím potvrdila, že chce zákazníka rozmazlovat nejen kvalitními výrobky, ale také dokonalým servisem.

Česká móda s italským jménem

Petr Hendrych původně založil firmu dovážející zahraniční textilní konfekci. V roce 1993 se však rozhodl vytvořit vlastní módní značku. Italsky znějící název Pietro Filipi naznačuje inspiraci a ideové sepětí
s italskou módní tradicí i životním stylem. Ve spolupráci s franšízovými partnery se Hendrychovi podařilo pod hlavičkou Pietro Filipi vybudovat v České republice i na Slovensku síť maloobchodních prodejen a zaplnit je kvalitními a nápaditými oděvy vlastní výroby. Příchod nového investičního partnera umožnil odkoupení franšízových prodejen i cílené investice do strategického rozvoje značky. Prudký rozvoj firmy kolem roku 2010 dokládala úspěšná expanze na zahraniční trhy, která vyústila v zastoupení značky
ve více než sedmdesáti prodejnách v osmi zemích.

Krásné oděvy si zaslouží krásnou prezentaci

Samotné oděvy značky Pietro Filipi jsou známé kvalitním zpracováním a nadčasovým designem. Kromě šéfdesignéra Jakuba Brixi se na návrzích podílely úspěšné návrhářky Hana Zárubová a Anna Tušková, několik kolekcí však vytvořila i herečka Aňa Geislerová. Vyrábět krásné oděvy však neznamená vše, firma je musí zároveň umět náležitě prezentovat a prodat. Musí zkrátka učinit zážitek z nákupu samotného.

Z tohoto důvodu se vedení společnosti rozhodlo přizvat k rekonstrukci kmenové prodejny v Praze renomované designérské studio Olgoj Chorchoj. Designéři Michal Froněk a Jan Němeček navrhli
v interiéru secesního domu na Národní třídě minimalisticky pojatý prodejní prostor, který luxusními materiály a kvalitním zpracováním odkazoval k filozofii oděvního zboží Pietro Filipi.

Design na několika úrovních je neodmyslitelnou součástí naší obchodní strategie a naším prodejním argumentem.

Petr Hendrych, generální ředitel, Pietro Filipi

Dvoupatrový butik nabídl prostor pro prezentaci limitovaných a luxusních kolekcí, společenských a svatebních oděvů a umožnil neobvyklý, individuální přístup k zákazníkovi včetně VIP klubu. K pojednání výloh butiku byl pro každou sezonu přizván jiný umělec, designér nebo scénograf, aby pro aktuální kolekci vytvořil originální instalaci.

Přestože se z hlediska zhodnocení investice jednalo o projekt s postupným a dlouhodobým efektem, pozorovala značka Pietro Filipi díky odvážné rekonstrukci prodejny růst prodeje luxusních kolekcí, zvýšení ceny nákupu a nárůst zájmu majetnější klientely. Z hlediska dlouhodobé investice si firma zároveň vybudovala reprezentativní prodejní prostor, jehož cílem je naznačit zákazníkovi další směr vývoje této módní značky.

Zlomový rok 2020

Dlouhodobé úspěchy firmy bohužel skončily rokem 2020 a příchodem světové pandemie, která
na dlouhé měsíce zavřela všechny prodejny a znemožnila efektivní výdělek firmám v mnoha oborech. Módní prostředí krize zasáhla velmi citelně a dolehla i na Pietro Filipi. Počátkem roku 2021 byla firma nucena vyhlásit insolvenci, rozprodat své kolekce a zcela zastavit činnost.

Efektivita Designu

Tržby v nově zrekonstruovaném butiku vzrostly o 25 % a průměrná cena jednotlivého nákupu se zvýšila o 20 %.

Díky redesignu prodejny se zvýšil prodej luxusních kolekcí a značka začala zajímat i majetnější klientelu.

Hodnota klubových nákupů v nové vlajkové prodejně stoupla o 52 %.

Další případové studie

WOW Prague 2016

TON 2021

Teta 2013-2014

Tescoma 2020

TECHO by AHREND 2010

Technistone 2021

Škoda Auto 2011

Super zoo 2021

Rock for People 2011

RAVAK 2021

Ostrava 2011

mmcité 2011

Mattoni 2011

LINET 2020

JABLOTRON 2021

Botas 2010

BORCAD 2012

Air Bank 2012