2013-2014 Teta

Tržby po rebrandingu

+28,3 %

Síť drogerií Teta v roce 2012 díky koupi prodejen Schlecker znásobila počet svých obchodů zejména
ve velkých městech. Plán stát se největším maloobchodním prodejcem v ČR firma podpořila novým, pozitivním vizuálním stylem značky a zásadním redesignem prodejen.

Teta vstoupila na maloobchodní trh v roce 2000. Zpočátku byly prodejny úspěšné především v menších městech. Firma si vedla dobře v rozšiřování prodejní sítě, čelila ovšem silnému konkurenčním tlaku zahraničních značek. V roce 2012 vedení firmy rozhodlo o nové obchodní strategii. Po odkoupení prodejen Schlecker chtěla Teta začít komunikovat novým vizuálním stylem značky a změněnou koncepcí prodejen.

Vizuální styl inspirovaný přírodou

Firma p.k.Solvent, která značku Teta provozuje, vypsala výběrové řízení na vývoj nové vizuální identity a rebranding poboček. Hlavní strategií mělo být navození příjemného zážitku z nakupování. Tendr
na vytvoření nového vizuálního stylu vyhrálo studio Dynamo design a rebranding prodejen měla
na starosti společnost MORIS design.

Nové logo značky Teta od designérů Markéty Steinertové a Libora Jelínka evokuje vůni a svěžest, jeho podoba však také připomíná vějíř barev, symbol pestrého výběru z mnoha možností. Jemná, pozitivní barevná škála červené, oranžové a žluté navozuje vřelou atmosféru. Oblé tvary a písmo přibližují vizuální styl ženské klientele, na kterou je marketing firmy primárně zaměřen. Tým studia Dynamo design vytvořil systém aplikace vizuálního stylu na letáky, vybavení a výlohy prodejen, klubovou kartu a tiskové materiály věrnostního programu Teta klub a podobu magazínu Teta drogerie.

Práce s atmosférou nakupování

Na základě manuálu vizuálního stylu navrhli designéři společnosti MORIS design nové interiéry obchodů. Pro účely vývoje byla postavena ve skladové hale firmy celá funkční prodejna, kde probíhalo testování
na reálných vzorcích. Na testech se podíleli zaměstnanci marketingového oddělení, zástupci obchodu i samotné prodavačky. Úkolem od zadavatele bylo vytvořit prostředí, kde se bude zákaznice cítit dobře a kam se bude ráda vracet.

Řešení interiéru od firmy MORIS design nabízí návštěvníkům drogerie zajímavou přidanou hodnotu
v podobě možnosti zpomalit v denním shonu, vypít si v klidu kávu nebo navštívit s potomkem dětský koutek. Úspěšná práce s atmosférou, které prospěla například i změna osvětlení z plošného na bodové, se značce Teta se vyplatila. Zákazníci v nových prodejnách tráví více času, pravidelně se vracejí a nový koncept umožnil akcentovat zajímavé sekce, jako je například oddělení dekorativní kosmetiky.

První prodejnu v novém designu firma představila v červenci 2013 v Praze a následně rebrandovala další pobočky po celé ČR. Cílem rebrandingu sítě drogerií Teta bylo jednak posílit její image a pozici na trhu a zejména zvýšit frekvenci nakupování v prodejnách zvýšením podílu na hlavních nákupech. V nových prodejnách Teta se prokazatelně zvýšil podíl nákupů, které tvoří členové Teta klubu. Průměrné tržby obchodů po rebrandingu vzrostly o 28,3 %.

Efektivita Designu

V nových prodejnách vzrostly tržby v průměru o 28,3 %.

Díky rebrandingu se TETA stala známou a silnou značkou, mezi léty 2014-2020 vzrostl celkový počet prodejen z 200 na 500 v ČR.

    Další případové studie

    2023 M&T

    2022 USSPA

    2021 TON

    2021 Technistone

    2021 Super zoo

    2021 RAVAK

    2021 KOMA Modular

    2021 JABLOTRON

    2020 Tescoma

    2020 LINET

    2016 WOW Prague

    2012 pietro filipi

    2012 BORCAD

    2012 Air Bank

    2011 Škoda Auto

    2011 Rock for People

    2011 Ostrava

    2011 mmcité

    2011 Mattoni

    2010 TECHO by AHREND

    2010 Botas