Teta 2013-2014

Tržby po rebrandingu

+28,3 %

Síť drogerií Teta v roce 2012 díky koupi prodejen Schlecker znásobila počet svých obchodů zejména
ve velkých městech. Plán stát se největším maloobchodním prodejcem v ČR firma podpořila novým, pozitivním vizuálním stylem značky a zásadním redesignem prodejen.

Teta vstoupila na maloobchodní trh v roce 2000. Zpočátku byly prodejny úspěšné především v menších městech. Firma si vedla dobře v rozšiřování prodejní sítě, čelila ovšem silnému konkurenčním tlaku zahraničních značek. V roce 2012 vedení firmy rozhodlo o nové obchodní strategii. Po odkoupení prodejen Schlecker chtěla Teta začít komunikovat novým vizuálním stylem značky a změněnou koncepcí prodejen.

Vizuální styl inspirovaný přírodou

Firma p.k.Solvent, která značku Teta provozuje, vypsala výběrové řízení na vývoj nové vizuální identity a rebranding poboček. Hlavní strategií mělo být navození příjemného zážitku z nakupování. Tendr
na vytvoření nového vizuálního stylu vyhrálo studio Dynamo design a rebranding prodejen měla
na starosti společnost MORIS design.

Nové logo značky Teta od designérů Markéty Steinertové a Libora Jelínka evokuje vůni a svěžest, jeho podoba však také připomíná vějíř barev, symbol pestrého výběru z mnoha možností. Jemná, pozitivní barevná škála červené, oranžové a žluté navozuje vřelou atmosféru. Oblé tvary a písmo přibližují vizuální styl ženské klientele, na kterou je marketing firmy primárně zaměřen. Tým studia Dynamo design vytvořil systém aplikace vizuálního stylu na letáky, vybavení a výlohy prodejen, klubovou kartu a tiskové materiály věrnostního programu Teta klub a podobu magazínu Teta drogerie.

Práce s atmosférou nakupování

Na základě manuálu vizuálního stylu navrhli designéři společnosti MORIS design nové interiéry obchodů. Pro účely vývoje byla postavena ve skladové hale firmy celá funkční prodejna, kde probíhalo testování
na reálných vzorcích. Na testech se podíleli zaměstnanci marketingového oddělení, zástupci obchodu i samotné prodavačky. Úkolem od zadavatele bylo vytvořit prostředí, kde se bude zákaznice cítit dobře a kam se bude ráda vracet.

Řešení interiéru od firmy MORIS design nabízí návštěvníkům drogerie zajímavou přidanou hodnotu
v podobě možnosti zpomalit v denním shonu, vypít si v klidu kávu nebo navštívit s potomkem dětský koutek. Úspěšná práce s atmosférou, které prospěla například i změna osvětlení z plošného na bodové, se značce Teta se vyplatila. Zákazníci v nových prodejnách tráví více času, pravidelně se vracejí a nový koncept umožnil akcentovat zajímavé sekce, jako je například oddělení dekorativní kosmetiky.

První prodejnu v novém designu firma představila v červenci 2013 v Praze a následně rebrandovala další pobočky po celé ČR. Cílem rebrandingu sítě drogerií Teta bylo jednak posílit její image a pozici na trhu a zejména zvýšit frekvenci nakupování v prodejnách zvýšením podílu na hlavních nákupech. V nových prodejnách Teta se prokazatelně zvýšil podíl nákupů, které tvoří členové Teta klubu. Průměrné tržby obchodů po rebrandingu vzrostly o 28,3 %.

Efektivita Designu

V nových prodejnách vzrostly tržby v průměru o 28,3 %.

Díky rebrandingu se TETA stala známou a silnou značkou, mezi léty 2014-2020 vzrostl celkový počet prodejen z 200 na 500 v ČR.

    Další případové studie

    WOW Prague 2016

    TON 2021

    Tescoma 2020

    TECHO by AHREND 2010

    Technistone 2021

    Škoda Auto 2011

    Super zoo 2021

    Rock for People 2011

    RAVAK 2021

    pietro filipi 2012

    Ostrava 2011

    mmcité 2011

    Mattoni 2011

    LINET 2020

    JABLOTRON 2021

    Botas 2010

    BORCAD 2012

    Air Bank 2012