Super zoo 2021

nárůst tržeb po rebrandingu

27 %

Síť prodejen Super zoo je významným hráčem na poli chovatelských potřeb pro domácí zvířata. Snahu získat prvenství na trhu podpořila společnost novým prodejním konceptem, zásadní proměnou vizuálního stylu a redesignem prodejen.

Značka Super zoo, která je součástí koncernu Plaček Group, měla v roce 2018 v České republice 68 prodejen. Většina z nich se nacházela mimo obchodní centra v tzv. retail parcích, které nabízí především pohodlné parkování a dobrou dostupnost. Obchodní strategie Super zoo klade důraz na propojení
e-shopu s kamennými prodejnami a šíři sortimentu za výhodné ceny. Firma navíc úspěšně vyvíjí a prodává vlastní produkty. V roce 2019 se vedení společnosti rozhodlo posílit své postavení na trhu a stát se lídrem v daném odvětví. Změnu vnímání značky a její posun do více prémiového segmentu spolu s plánem další expanze významně podpořil redesign loga a vizuálního stylu i nový koncept prodejen.

Diskontní charakter versus nová vize

K modernizaci vizuálního stylu byla přizvána firma Dynamo design. Logo i interiéry prodejen působily diskontně, ačkoli nabídka zahrnovala širokou škálu kvalitního zboží. Protože si majitel nepřál zásadní proměnu vizuální prezentace, zaměřili se designéři na odstranění nedostatků původního loga a
na navržení charakteristického vizuálního stylu.

Nové logo navazuje na původní stav a zachovává určitou kontinuitu. Namísto křiklavé a diskontně působící červené barvy byl použit hnědý odstín, ostrý nápis nahradilo měkké písmo s oblými křivkami, které se dále propisuje do vizuálního stylu. Charakteristickým znakem se stal motiv zvířecí tlapky, jenž vytváří pozitivní asociace a ukotvuje značku v kategorii potřeb pro domácí zvířata. Dalším stěžejním prvkem jsou barevně rozlišené fotografie zvířat pro snazší segmentaci nabídky sortimentu v kamenných prodejnách i na e-shopu.

Zážitek pro páníčky a mazlíčky

Cílem proměny bylo, aby se zákazníci na prodejnách cítili komfortně, dobře a snadno se orientovali a rádi se do obchodu vraceli. Redesign vizuálního stylu Super zoo se odrazil také v nové koncepci prodejen, kterou navrhlo a realizovalo studio MORIS design. V interiérech obchodů se začala uplatňovat aktivní komunikace se zákazníkem a jeho emocemi pomocí edukační grafiky. Návštěva a nákup nových prodejen Super zoo jsou zážitkem, který umocňuje posílení nabídky živých zvířat a přítomnost autentické přírody uvnitř prodejny. Daný typ zboží je navíc v každé prodejně umístěn vždy na stejném místě. Nadstandartní péči nejen o zákazníky, ale především o jejich mazlíčky, nabízejí v některých prodejnách psí salóny. Součástí těchto „barber shopů“ je komfortní čekací zóna, kde si lze v klidu vypít kávu, anebo si nakoupit.

Nová vizuální prezentace a redesign prodejen významně podpořily expanzi Super zoo. Mezi lety
2019-2021 přibylo přes 50 nových prodejen a 17 jich prošlo remodelingem. Celkový počet prodejen
Super zoo v Česku tak stoupnul na 130, tržby značky se navýšily o 27 %.

Efektivita Designu

Inovace vizuálního stylu a nový koncept prodejen zásadně přispěly k celkové změně vnímání značky.

Rebranding a redesign významně podpořily expanzi a otevírání nových prodejen.

O 27 % narostly tržby Super zoo díky rebrandingu prodejen.*
*citace Adam Klofáč, Marketing&Media, č. 20, 2021, str. 20

    Další případové studie

    WOW Prague 2016

    TON 2021

    Teta 2013-2014

    Tescoma 2020

    TECHO by AHREND 2010

    Technistone 2021

    Škoda Auto 2011

    Rock for People 2011

    RAVAK 2021

    pietro filipi 2012

    Ostrava 2011

    mmcité 2011

    Mattoni 2011

    LINET 2020

    JABLOTRON 2021

    Botas 2010

    BORCAD 2012

    Air Bank 2012