2011 Rock for People

Nárůst prodeje merchandisingu

+50 %

Jeden z největších českých hudebních festivalů se za dobu svého trvání od roku 1995 stal legendou. Návštěvnost nultých let se pohybovala okolo 30 000 lidí a pódia hostila mnoho světových hudebních hvězd. Vizuální styl festivalu však přestal odpovídat významu akce. Organizátoři se proto v roce 2010 rozhodli prezentaci festivalu zásadně změnit.

Kvalitní vizuální styl umí zaujmout

První ročník legendárního hudebního festivalu se konal v Českém Brodě. Tehdy na akci přijelo 1 100 fanoušků, kterým hrálo 18 kapel. Festival se však postupně rozrostl a v roce 2010 překročila návštěvnost 30 000 lidí. Z Českého Brodu se Rock for People z kapacitních důvodů přesunul na bývalé vojenské letiště u Hradce Králové. Zatímco festival se rychle rozvíjel, jeho logo a vizuální prezentace zůstávala stylově stejná a přestala odpovídat soudobým trendům i plnit svoji funkci – adekvátně upozorňovat
na akci a přitahovat nové fanoušky.

Fanoušci jako inspirace pro design

Organizátoři Rock for People se s požadavkem na nový vizuální styl obrátili na pražské studio Dynamo design. Po zpracování rešerše vizuálních stylů obdobných festivalů v Česku i v zahraničí připravili designéři Tomáš Cikán a Libor Jelínek koncept založený na stylizovaných postavičkách fanoušků.
Ti vyjadřují podstatu festivalu, kterou jsou návštěvníci a jejich hudební prožitky, setkávání s přáteli a touha po zábavě. Výrazná, pozitivní grafika nabízí široké spektrum kombinací postaviček, které představují nejrůznější potřeby, zážitky a očekávání spojená s tímto hudebním festivalem.

Ohlasy na změnu grafiky RFP jsou vesměs pozitivní a jak se ukazuje, nastavený styl je velmi flexibilní a nabízí do budoucna možnost dalšího vývoje.

Michal Thomes, hlavní pořadatel a ekonom, Rock for People

Modulární koncept funguje jako otevřený systém, který umožní každoroční obměnu prezentace. Logo, plakáty i další prezentační tiskoviny se tak mohou každý rok přizpůsobovat trendům a neokoukají se ani pravidelným návštěvníkům. Nekonečná kombinovatelnost designu zároveň zajistila výborné možnosti aplikace na webu, reklamních předmětech, plakátech i při označení areálu.

Nová grafika - nový merch

Nová grafika umožnila zásadně rozšířit spektrum propagačních předmětů. Kromě tradičních triček přibyly k propagačním předmětům festivalu také praktické holínky, pláštěnky, tašky nebo dámské plavky. Prodej těchto merchandisingových předmětů vzrostl v roce 2011 po uvedení nového vizuálního stylu
o 50%.

Cílem nového designu bylo nejen zaujmout nové a mladší fanoušky, ale také udržet pozornost každoročních návštěvníků. V tomto ohledu se plně projevil pozitivní dopad nové grafiky na sociálních sítích. Během 72 hodin od první prezentace vizuálního stylu přibylo na oficiální stránce festivalu
na Facebooku 2 000 nových fanoušků.

Efektivita Designu

Nový design umožnil rozšířit nabídku festivalových propagačních předmětů.

Celkový prodej propagačních předmětů v prvním roce používání nového designu vzrostl o 50 %.

Před rebrandingem měl festival na Facebooku 21 000 fanoušků, v létě 2012 jich bylo již 51 000.

Další případové studie

2024 Jánošík okna

2023 M&T

2022 USSPA

2021 TON

2021 Technistone

2021 Super zoo

2021 RAVAK

2021 KOMA Modular

2021 JABLOTRON

2020 Tescoma

2020 LINET

2016 WOW Prague

2013-2014 Teta

2012 pietro filipi

2012 BORCAD

2012 Air Bank

2011 Škoda Auto

2011 Ostrava

2011 mmcité

2011 Mattoni

2010 TECHO by AHREND

2010 Botas