2021 Super zoo

nárůst tržeb po rebrandingu

27 %

Síť prodejen Super zoo je významným hráčem na poli chovatelských potřeb pro domácí zvířata. Snahu získat prvenství na trhu podpořila společnost novým prodejním konceptem, zásadní proměnou vizuálního stylu a redesignem prodejen.

Značka Super zoo, která je součástí koncernu Plaček Group, měla v roce 2018 v České republice 68 prodejen. Většina z nich se nacházela mimo obchodní centra v tzv. retail parcích, které nabízí především pohodlné parkování a dobrou dostupnost. Obchodní strategie Super zoo klade důraz na propojení
e-shopu s kamennými prodejnami a šíři sortimentu za výhodné ceny. Firma navíc úspěšně vyvíjí a prodává vlastní produkty. V roce 2019 se vedení společnosti rozhodlo posílit své postavení na trhu a stát se lídrem v daném odvětví. Změnu vnímání značky a její posun do více prémiového segmentu spolu s plánem další expanze významně podpořil redesign loga a vizuálního stylu i nový koncept prodejen.

Diskontní charakter versus nová vize

K modernizaci vizuálního stylu byla přizvána firma Dynamo design. Logo i interiéry prodejen působily diskontně, ačkoli nabídka zahrnovala širokou škálu kvalitního zboží. Protože si majitel nepřál zásadní proměnu vizuální prezentace, zaměřili se designéři na odstranění nedostatků původního loga a
na navržení charakteristického vizuálního stylu.

Nové logo navazuje na původní stav a zachovává určitou kontinuitu. Namísto křiklavé a diskontně působící červené barvy byl použit hnědý odstín, ostrý nápis nahradilo měkké písmo s oblými křivkami, které se dále propisuje do vizuálního stylu. Charakteristickým znakem se stal motiv zvířecí tlapky, jenž vytváří pozitivní asociace a ukotvuje značku v kategorii potřeb pro domácí zvířata. Dalším stěžejním prvkem jsou barevně rozlišené fotografie zvířat pro snazší segmentaci nabídky sortimentu v kamenných prodejnách i na e-shopu.

Zážitek pro páníčky a mazlíčky

Cílem proměny bylo, aby se zákazníci na prodejnách cítili komfortně, dobře a snadno se orientovali a rádi se do obchodu vraceli. Redesign vizuálního stylu Super zoo se odrazil také v nové koncepci prodejen, kterou navrhlo a realizovalo studio MORIS design. V interiérech obchodů se začala uplatňovat aktivní komunikace se zákazníkem a jeho emocemi pomocí edukační grafiky. Návštěva a nákup nových prodejen Super zoo jsou zážitkem, který umocňuje posílení nabídky živých zvířat a přítomnost autentické přírody uvnitř prodejny. Daný typ zboží je navíc v každé prodejně umístěn vždy na stejném místě. Nadstandartní péči nejen o zákazníky, ale především o jejich mazlíčky, nabízejí v některých prodejnách psí salóny. Součástí těchto „barber shopů“ je komfortní čekací zóna, kde si lze v klidu vypít kávu, anebo si nakoupit.

Nová vizuální prezentace a redesign prodejen významně podpořily expanzi Super zoo. Mezi lety
2019-2021 přibylo přes 50 nových prodejen a 17 jich prošlo remodelingem. Celkový počet prodejen
Super zoo v Česku tak stoupnul na 130, tržby značky se navýšily o 27 %.

Efektivita Designu

Inovace vizuálního stylu a nový koncept prodejen zásadně přispěly k celkové změně vnímání značky.

Rebranding a redesign významně podpořily expanzi a otevírání nových prodejen.

O 27 % narostly tržby Super zoo díky rebrandingu prodejen.*
*citace Adam Klofáč, Marketing&Media, č. 20, 2021, str. 20

    Další případové studie

    2023 M&T

    2022 USSPA

    2021 TON

    2021 Technistone

    2021 RAVAK

    2021 KOMA Modular

    2021 JABLOTRON

    2020 Tescoma

    2020 LINET

    2016 WOW Prague

    2013-2014 Teta

    2012 pietro filipi

    2012 BORCAD

    2012 Air Bank

    2011 Škoda Auto

    2011 Rock for People

    2011 Ostrava

    2011 mmcité

    2011 Mattoni

    2010 TECHO by AHREND

    2010 Botas